Kronika lyžařského oddílu se píše již od roku 1946, kdy základnou pardubických lyžařů byly horské chaty Stráž, Kamenka a 7 Sullivanů. Později byl na svahu ,,Orlák“ nad Stráží vybudován lyžařský vlek.
Horská chata Stráž objektivem Jána Hyska, pozdějšího předsedy LO TJ Tesla Pardubice. Správcem chaty Stráž byl pan Stránský, který svážel pardubákům jejich zavazadla a na chatu se chodilo pěšky 3 km.
Horská chata Stráž
Nástup lyžařů
V poválečném období je třeba zmínit předsedy LO TJ Tesla Pardubice pana Spanlanga a pana Cupala. V té době bylo více klasických než sjezdových lyžařů. Vleky se začaly budovat až později a bylo potřeba se na lyžích dostat i do kopce. Samozřejmě se stavbou vleků, kdy ještě nebyly rolby, se musely sjezdové svahy šlapat v tzv. ,,rojnicích“.
V 60-tých letech se o rozvoj sjezdového lyžování výrazně zasloužil Ing. Karel Cihelka, který publikoval své články o lyžování v časopisech a napsal i knihu. Jeho vzorem byla hlavně rakouská škola lyžování, kterou učil i své svěřence včetně své dcery Zdeny Cihelkové. Ta se v roce 1968 jako mladší žákyně stala přebornicí republiky ve slalomu a kombinaci a zvítězí nejen v mistrovském závodě roku 1973 v obřím slalomu, ale i ve světové Universiádě ve slalomu – speciál. Lyžařský oddíl měl spoustu vynikajících lyžařů. Za zmínku stojí i výkon Pavla Bosáka, který ve sjezdu na Černé Hoře porazil národní mužstvo, a to jel na slalomkách.
Pavel Bosák
Zasněžená chata "7 Sullivanů"
Za tréninkem se s "klackama" na zádech šlapalo 2 hodiny přes Dlouhý Důl do Modrého Dolu
Trénink je nezbytný pro zlešování stylu zvaný "haďák"
Závodní team. Na obrázku první stojící vlevo Karel Malý, druhý zleva v zadní řadě Miloš Danihelka a třetí vedle něho Tonda Kubeš působili i v novodobém lyžáku v Prkeňáku.
Karel Malý v závodní trati. Později vedl oddíl závodníků
Pan Karel Cihelka chválí svěřenkyně za krásnou jízdu
Zuzana Nováková, nyní Ďurovcová v tréninkovém slalomu. Zuzka je dlouholetou trenérkou lyžáku v "Prkeňáku"
Olda Berák se svými svěřenci ve Špindlerově Mlýně